spedycja_kolejowa

Transport kolejowy ładunków z Chin z każdym rokiem zyskuje na popularności dzięki nieustannej poprawie modelu przewozu towarów do Europy. Dzięki nieustannej rozbudowie infrastruktury kolejowej w oparciu o założenia projektu Nowego Jedwabnego Szlaku, przewóz ładunków kolejowymi składami towarowymi między krajami Eurazji stał się szybszy niż transport morski, a jednocześnie zdecydowanie tańszy niż transport lotniczy. Nadaje to gałęzi kolejowej niezwykłą atrakcyjność pośredniej opcji łańcuchów dostaw w wymianie towarowej pomiędzy Europą i Azją.

Na bazie doświadczeń ostatnich lat DIERA, optymalizując współpracę z najlepszymi operatorami azjatyckimi, znacząco skróciła czas kolejowego przewozu kontenerów oraz ładunków drobnicowych na szlaku chińskim, a nasze składy docierają do Małaszewicz, Warszawy i Łodzi średnio pomiędzy 12 - 18 dniami dostawy. Innymi słowy kontener kolejowy dociera do naszego kraju prawie miesiąc wcześniej, niż jeśli ruszyłby w tym samym czasie do Europy drogą morską.

Naszym klientom zapewniamy regularny i bezpośredni transport towaru oraz szeroką sieć połączeń, m.in. z terminali: Changsha, Chengdu, Chongqing, Hefei, Suzhou, Yiwu, Wuhan, Zhengzhou i wielu innych azjatyckich, w zależności od wymagań i warunków INCOTERMS naszych klientów.

Oprócz doskonałej siatki Euroazjatyckiej, także połączenia intermodalne w Europie są coraz bardziej popularne wśród naszych klientów ze względu na możliwość efektywnego wykorzystania różnych środków transportu. Mnogość rozwiązań jest na tyle szeroka, że pragniemy przedstawić Państwu jedynie przykład takich połączeń:

  1. Połączenie kolejowo-morskie - to efektywne połączenie, które umożliwia transport towarów
    z portu morskiego na kolejowy terminal za pomocą pociągu kontenerowego.
  2. Połączenie kolejowo-drogowe - to działanie polegające na przewozie ładunków koleją do terminala kontenerowego, a następnie dalszym transportem drogowym do miejsca docelowego.
  3. Połączenie drogowo-morskie - to rozwiązanie, które pozwala na transport drogowy ładunków do portu morskiego, a następnie ich dalsze przewiezienie statkiem do innego portu lub kraju.
  4. Połączenie lotniczo-kolejowe - to kombinacja transportu lotniczego i kolejowego, umożliwiająca szybki i efektywny przewóz towarów na duże odległości.

Dzięki zastosowaniu różnych środków transportu, transport intermodalny jest bardziej elastyczny i może łatwo dostosować się do zmian w sytuacji rynkowej lub logistycznej. Na szczególną uwagę zasługuje fakt , iż wykorzystanie transportu intermodalnego pomaga zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, poprzez zredukowanie ilości pojazdów używanych do przewozu towarów.

Przyszłość transportu intermodalnego wydaje się obiecująca, ze względu na rosnące zapotrzebowanie na efektywne, szybkie i zrównoważone rozwiązania dostawy towarów. Rozwój technologii ekologicznych, takich jak pojazdy elektryczne czy zrównoważone paliwa, będzie wspierać rozwój transportu intermodalnego i dążyć do redukcji emisji gazów cieplarnianych. W rezultacie, można przewidywać, że transport intermodalny będzie odgrywał coraz większą rolę w globalnym łańcuchu dostaw, przyczyniając się do poprawy efektywności, zrównoważonego rozwoju i redukcji negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne.

DIERA już dziś jest przygotowana do zachodzących zmian, a nasi klienci wykorzystują z powodzeniem wszystkie atuty rozwiązań projektowanych przez nas indywidualnie, w oparciu o nasze wieloletnie doświadczenie i sieć parterów na całym świecie.
Zapraszamy do naszego działu intermodalnego, który przygotuje dla Państwa spersonalizowaną ofertę wszystkich możliwych opcji i pomoże wybrać najbardziej optymalną w ujęciu kosztów, czasu i łączenia gałęzi dostaw.

transport intermodalny